2009-09-29

Potatisland på balkongen

I början av sommaren konstaterade jag att det kvarvarande innehåller i en 1-kilospåse potatis hade passerat det ätbara stadiet. (De hade uppemot 2 dm långa groddar.) Samtidigt hade jag en hink och en stor plastkruka som stod tomma och ledsna, och en hel del skräpjord stående på diverse ställen. (Några av er vet hur det brukar se ut i mitt vardagsrum.)

Kombinationen gav inte utrymme för så många alternativ, så jag satte två av potatisarna. Nu har jag tagit hand om de sista, och konstaterat att skörden blev 597 gram potatis av nu bortglömd sort. Inte så imponerande, men odlingsinsatsen var inte heller så engagerad. Det blir nog upprepning nästa år.

Nu ska jag göra potatissallad, enligt receptet som ni naturligtvis hittar i denna blogg.

Inga kommentarer: